Get Well Soon Bandinfo

Kennedy Callings Bandinfo zum ersten Album „Rest Now, Weary Head, You Will Get Well Soon.“ (2008)


Im weißen Lärm einer Zeit, in der populäre Musik allgegenwärtig und Fastfood-gerecht aus Millionen von Boxen plärrt, hat Get Well Soon einen Ort der Ruhe erbaut.„Rest now, weary head, you will get well soon“- das Debütalbum der Band von Konstantin Gropper – lädt ein sich zurück zu lehnen, und die Augen zu schließen. Wunden werden verbunden und Narben gezählt – durchatmen.

Die Musik ist derweil auf Wanderschaft. Zeitlos streift sie durch Genres; Folk und Electro gehen Hand in Hand, die Klassik spät am Horizonte – eine Ahnung von vergangenen Epochen – und Hooks der Popmusik am Wegesrand, mit leichter Ironie berührt. Konstantin hat seine stärksten Werke aus drei Jahren seines Schaffens als Solokünstler auf einer Platte versammelt: Melancholisch und düster strahlen sie die Ruhe und die Hoffnung derer aus, die raus sind aus dem ewigen Reigen um das goldene Kalb des Fortschritts: Take this hand now / there is no time to waste / the first gets the land / where we need to build our home / Quiet people build the hardest gold.

Die Kunst von Konstantin ist es, sich jeglichen Anstrengungen der Kategorisierung zu entziehen, Get Well Soon mit jedem Song neu zu schmieden. Was durchblitzt sind Erinnerungen an traurige Balladen von Leonard Cohen, das gebrochene Ächzen von Tom Waits, das laisser faire of the lost von Nick Cave, die Schwerelosigkeit von Thom Yorke. Speaking of Leonard Cohen – auch Konstantin bittet schöne Frauenstimmen zum Duett: unter anderen singt die wilde und lebenslustige Songwriterin Wallis Bird mit ihm die barock-angeschossene Banjo-Country-Ballade des Todes, „Your Endless Dream“.
Sie: And it feels like I’ve never been loved / And it seems like I’ll never be loved
Er: I hold your hand till the bleeding stops / I hold your hand till you fall apart / And you dream your endless dream

Genrewechsel: Get Well Soon interpretiert „Born Slippy“ von Underworld – allerdings nicht im Stile einer noch härteren Dance-Version des Techno-Klassikers (im Zeichen endloser, schaler Popkopien). Im Gegenteil, es ist eine leise, nachdenkliche Version – das legendäre Pianoriff ruhig und verzögert gespielt, sanfter Gesang, gebrochene Beats, und doch die gleiche unbändige Energie – das zerrissene Gefühl von Lebenslust und Aufruhr.

Live legt Get Well Soon nochmals zu und wird zu einem intensiven Erlebnis: Bis zu acht Musiker stehen auf der Bühne (Gitarre, Bass, Schlagzeug, Drums, Klavier, Trompeten, Bango, Geige..), und die Intimität des Albums entwickelt durch den Organismus der Band eine grandiose Dynamik. Wer mit schwerem Herzen und geschundener Seele zum Konzert pilgert sollte, verlässt es nach diesem Sound wohl gestärkt und frohen Mutes.

Es ist als hätte der Wizard of Oz tatsächlich ein Haus der Ruhe auf die böse Hexe des Osten fallen lassen: Wake up, sleepy head! All your fear has left!

Konstantins Musik hat viel gesehen, seine Lieder scheinen jung doch weise – von Generationen getragen, und schließlich im Auge des Sturms angekommen : It’s not a secret that I’m king without a land / I’m a captain without sea / So let me pretend / To find my home again.
Alles was wir haben ist uns selbst – und einander.

Wir sind zuhause. Get Well Soon.

English Version 


In the white noise of a time where pop music is endlessly booming out of millions of speakers, Get Well Soon has now built a fortress of silence. „Rest now, weary head, you will get well soon“ is the first album of the band of Konstantin Gropper. He invites us to lean back for a while and close our eyes. Wounds are being bandaged, scars counted. – Breathe –

Meanwhile, his music is wandering. Timelessly it roams about in genres: folk and electro are walking hand in hand, classical music is sketching the distant horizon – a faint memory of long gone eras – hooklines of pop music are lying at the wayside, to be touched with the slightest irony.

Konstantin has assembled his strongest pieces of three years of work on one album: here they shine with the melancholy and gloom of those, who have gained peace and hope as they have left the eternal dance around a golden calf named progress: Take this hand now / there is no time to waste / the first gets the land / where we need to build our home / Quiet people build the hardest gold.
The art of Konstantin concentrates in his ability to elude classification, to forge Get Well Soon anew with every single song. Glinting through are memories of sad ballads of Leonard Cohen; broken groans of Tom Waits; the laisser faire of the lost of Nick Cave, and the weightlessness of Thom Yorke.
Speaking of Leonard Cohen – Konstantin, too, begs voices of beauty to sing in a duet with him- among others, Wallis Bird. The wild and gay Irish girl joins in on the moody and wounded banjo ballad of death, „Your Endless Dream.“
She: And it feels like I’ve never been loved / And it seems like I’ll never be loved
He: I hold your hand till the bleeding stops / I hold your hand till you fall apart / And you dream your endless dream

Change of genre: Get Well Soon covers Underworld’s Born Slippy – but not in the style of another tougher dance version, it’s a quiet and thoughtful interpretation: the legendary piano riff is played with calm and delay, there is soft singing underlined by broken beats – but finally still the same overwhelming energymof the original: the disrupted felling of lust for life and riot.

On stage, Get Well Soon developes into an intensive experience: up to eight musicians are playing (guitar, bass, drums, piano, trumpets, banjo, violin..) and the intimacy of the album gains a terrific momentum. Those who come to a concert with heavy hearts and opressed souls go home with regained strength and confidence. It is as if another house has fallen onto the bad witch of the East: Wake up, sleepy head! All your fear has left!

Konstantin’s music has seen a lot of life, his songs are young but wise – carried along by generations, to finally arrive in the eye of the storm: It’s not a secret that I’m king without a land / I’m a captain without sea / So let me pretend / To find my home again.
All we’ve got is ourselves – and one another. We’re home. Get Well Soon.

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